SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Twój Nowy Biznes

 
Jeżeli chcesz uruchomić swój nowy biznes, pierwszy biznes...
Jeśli chcesz uruchomić kolejną działalność...
Jeśli coś szwankuje w Twoim biznesie...

To czas, aby poznać najważniejsze zasady. To czas, aby zastosować te zasady. To czas, aby wykorzystać moc sprawczą ukrytą w tych zasadach.

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest ustalenie, co tak naprawdę chcesz robić. Jeżeli chcesz wykonywać usługi, to jakie? Określ je dokładnie. Czy masz do tego narzędzia? Czy masz wiedzę związaną z usługą, jaką chcesz wykonać? Czy masz w ogóle jakieś doświadczenie? A może jesteś ekspertem w tej dziedzinie? To wszystko trzeba uwzględnić wybierając to, co chcesz robić.

Nie ignoruj tej zasady, wszystkie te informacje zapisz. To bardzo ważne żeby zapisać, ponieważ ubranie myśli w słowa pozwala je skrystalizować.

Następną zasadą jest ustalenie, kto będzie wykonywał pracę w Twoim Nowym Biznesie.


1. Możesz ją wykonywać sam, przynajmniej na początku. Plusem jest to, iż masz małe koszty i nie płacisz pracownikom, gdy chwilowo nie masz zleceń. Minusem jest to, iż wszystko musisz sam zrobić, nie masz czasu na szukanie lepszych zleceń; gdy nie pracujesz, twoja Firma nie zarabia.


2. Możesz mieć pracowników. Plusy to: możesz brać większe zlecenia, możesz wykonywać kilka zleceń naraz, masz czas na szukanie lepszych zleceń i lepszych rozwiązań, czas na marketing. Minusy to: Regularne koszty [ wypłaty i ZUSy pracowników], potrzebujesz więcej zleceń [szczególnie, gdy zaczynasz, możesz mieć problemy z ilością zleceń], musisz pilnować jakości i wydajności swoich pracowników [ gdy zaczynasz i masz nowych pracowników, nie znasz ich i nie wiesz na co ich stać].

3. Możesz zlecać pracę podwykonawcom. Plusy to: podwykonawcy płacisz za wykonaną pracę, nie ponosisz kosztów związanych z wykonaniem zlecenia [ wypłaty, narzędzia, transport, urlopy], możesz realizować duże zlecenia i zatrudnić kilku wykonawców. Minusy: trzeba wynegocjować wyższą stawkę, aby wystarczyło dla wykonawcy i dla Ciebie; istnieje ryzyko, iż podwykonawca dogada się za Twoimi plecami z klientem i następne zlecenie zrobi bezpośrednio [ można w ten sposób stracić wartościowych klientów]; zarządzanie pracą podwykonawców wymaga doświadczenia i odradzam to, gdy dopiero zaczynasz swój biznes.

4. Możesz bazować na współpracy. Sprawdza się tylko w niektórych branżach, takich jak pośrednictwo, jeśli chodzi o finanse, sprzedaż produktów niematerialnych, sprzedaż przez Internet.

Jeśli chodzi o sprzedaż w Internecie, to mam na myśli programy partnerskie. Ktoś zarabia procent od sprzedaży, jest mocno zainteresowany tym, żebyś Ty zarobił. Wtedy Ty dajesz produkt, który on sprzeda. Zarobicie obaj. Im więcej masz tu współpracowników, tym większe masz szanse na sprzedanie towaru. Oczywiście trzeba ich szkolić, ale to już inny temat.

Kiedy wybierzesz optymalne dla siebie rozwiązanie, ustal koszty na najbliższe pół roku. Np. jeśli chcesz zatrudnić 2 pracowników, to półroczne koszty wynoszą około 36000zł [ ZUS + wypłaty]. Taką kwotę powinieneś mieć na koncie, jako zabezpieczenie płynności finansowej Twojej firmy.

Trzecią ważną zasadą jest ustalenie, kim jest Twój klient. Czy znasz swojego klienta? Czy wiesz, gdzie on się znajduje? Jak dotrzeć do niego? Jak przedstawić swoją ofertę? Co zrobić, aby wybrał Ciebie? To wszystko jest bardzo istotne. Powinieneś wiedzieć dokładnie, skąd weźmiesz klienta. Zanim otworzysz biznes, powinieneś już mieć jedno czy dwa zlecenia. Powinieneś mieć pracę na dwa, trzy miesiące od razu. A jeżeli sprzedajesz, to przygotować sobie rynek na tyle, żebyś mógł od razu po prostu sprzedawać. Od razu wejść w cykl, w którym już to wszystko się dzieje, a nie otwierać biznes i dopiero szukać zlecenia.

Na temat klienta trzeba przyjąć pewną politykę w zależności od charakteru Twojej działalności. Jeżeli wykonujesz zlecenia np. na usługi długoterminowe, czyli remonty, budowlanka, gdzie usługa trwa miesiąc, dwa, czasem trzy, wtedy warto przekonać klienta, że on jest najważniejszy, że wszystko robisz tak, żeby dla niego to było najważniejsze, optymalne. Żeby uważał, że jesteś dobrym, rzetelnym pracownikiem, wykonawcą i żeby polecił Cię swoim znajomym. Bo sprawdza się tutaj stara zasada: jeżeli zrobisz dobrą robotę i dobre wrażenie na kliencie, to on dwom, trzem osobom o Tobie powie. Ale jeśli coś źle zrobisz, pokłócisz się z klientem, spaprasz robotę, powie dokładnie wszystkim. Jeszcze nawymyśla na Ciebie. Nie masz szansy wtedy – rynek stracony.

Jeżeli chcesz sprzedawać drobne produkty, to musisz znaleźć miejsce, gdzie klientów jest dużo, gdzie możesz się zareklamować. Może to być ogłoszenie. Może, jeżeli chcesz prowadzić sklep, to trzeba go otworzyć w określonym miejscu. Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie ze sklepem, to trzeba zbudować listę osób potencjalnie zainteresowanych, dotrzeć do swojej grupy docelowej. Proszę zwrócić uwagę, o jak bardzo różnych rzeczach tu wspomniałem.

Występuje jeszcze jeden ważny czynnik, jak cykliczność zapotrzebowania na Twoją usługę. Jeżeli otwierasz swój biznes, to otwieraj go, kiedy wchodzisz w duże zapotrzebowanie, a nie w momencie, kiedy ono słabnie, jest zastój. W czasie zastoju pracę mają tylko ci, co są już długo na rynku, są znani. A nowi po prostu siedzą, nic nie robią. To także musisz uwzględnić, jak chcesz rozpocząć swój biznes. Jeśli oczywiście chcesz, żeby Tobie wszystko udało się.

Reasumując. Po pierwsze – musisz wiedzieć, co chcesz robić. Musisz też ustalić, czy znasz się na tym i czy masz do tego narzędzia. A przede wszystkim, czy masz do tego potrzebną wiedzę. Potem trzeba ustalić, kto to wykona. Czy Ty sam, czy też Twoi pracownicy? A może będziesz posługiwał się podwykonawcami? Czy też Twój biznes będzie działał na zasadzie współpracy?

Następnym elementem jest Twój klient. Koniecznie musisz dowiedzieć się, kto jest Twoim klientem, gdzie go znaleźć, co zrobić, aby chciał wybrać właśnie Twoją usługę spośród innych ofert?

Musisz poznać cykliczność zapotrzebowania na rynku i rozpocząć w momencie, kiedy ona wzrasta. Musisz ustalić politykę, jaką będziesz prowadził w stosunku do swojego klienta, to bardzo istotne. Od samego początku trzeba postępować z klientem w jeden, określony sposób. Tylko nieliczne branże pozwalają na testowanie różnych sposobów zmiany. Większość branż powoduje, że jeden sposób bardzo dobrze sprawdza się, często związane jest to z charakterem tej branży i jego trzeba się trzymać. W ten sposób budujesz swoją markę. Po pewnym czasie, jeżeli nie będziesz nic zmieniał, będziesz pilnował jakości prac, będziesz miał coraz więcej klientów z polecenia. Klienci z polecenia są najlepszymi klientami, jakich można sobie wyobrazić. Ponieważ są to klienci nastawieni do Ciebie pozytywnie. Wiedzą, że dobrze wykonasz swoją pracę.

------------------
źródło: ujo.home.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Łączna liczba wyświetleń