SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Jak budować relacje z ludźmi.

 
W biznesie, ważnym zadaniem, jest umiejętność szybkiego budowania głębokiej relacji z ludźmi. Dowiedz się jak możesz stworzyć bazę do zbudowania głębokiej relacji z drugim człowiekiem.

W spotkaniach biznesowych często stajemy przed zadaniem zjednania sobie ludzi. Zarządzanie zespołem to forma coachingu. Próba przekonywania lub nauczania wymaga atmosfery ufności, rozmówca musi czuć się dobrze w naszym towarzystwie. Inaczej osiągnięcie naszych zamierzeń może być utrudnione.

Dlatego warto poznać techniki gwarantujące zbudowanie solidnych relacji międzyludzkich. Jak zrobić to dobrze i trwale i szybko.

Dopasuj się do drugiej osoby

Najszybszym i najskuteczniejszym sposobem zbudowania relacji z drugim człowiekiem jest dopasowanie się do niego – do jego wartości, przekonań, wypowiadanych słów, postawy ciała, itd.
Ludzie do siebie podobni nadający na tych samych falach, lepiej się rozumieją i bardziej się lubią .
W NLP istnieje pojecie techniki odzwierciedlenia polega na dopasowaniu się do drugiego człowieka, jednak ma ona wiele ograniczeń.

Następuje tutaj dopasowanie jedynie na płaszczyźnie aktualnego zachowania rozmówcy. Nie przenikasz jednak jego głęboko ukrytych struktur psychiki, oceniasz go po sposobie mówienia oraz zachowania niewerbalnego. To czego nie są w stanie wychwycić oczy, uszy i pozostałe zmysły pozostaje ukryte. Wówczas nie następuje dopasowanie osobowości, nie można poznać potrzeb, wyznawanych wartości i obaw tej drugiej osoby.

Twoje próby zbudowania relacji mogą więc – w pewnych sytuacjach – zakończyć się niepowodzeniem.
W takich sytuacja pomocne okaże się poznanie typów psychologicznych.

Typ psychologiczny jest to sposób reakcji danej jednostki na bodźce pochodzące ze świata zewnętrznego. 

Są cztery główne typy psychologiczne:

Wystarczy, że nauczysz się zwracać uwagę na pewne zewnętrzne wskazówki, a uda się rozpoznać typ psychologiczny rozmówcy, co pozwoli na dopasowanie się do niego.

Ustalenie typu psychologicznego w jedną chwilę.

Osoba typu uczuciowego – Ubiera się zgodnie z najnowszymi trendami, lubi skupiać na sobie wzrok. Mówi dosyć głośno, czasem jest to potok słów. Ma poczucie humoru, jest wesoła, i lubiana w towarzystwie. Czasem nadmiernie gestykuluje, szybko zmienia temat, opowiada ciekawie i barwnie, dotyka rozmówcy. Jest spontaniczna i pełna entuzjazmu, ma dużo optymizmu, dostrzega dobre strony zdarzeń. Jest również spóźnialska i zapominalska. W miejscu pracy ma niewielki bałaganik, biurko zajmuje wiele rzeczy osobistych i gadżetów.

Osoba typu myślowego -   Poważna i dystyngowana, dbająca o ubiór i wygląd. Trzyma się zasad i konwenansów. Mówi spokojnie i z dystansem, mało gestykuluje. Często robi przerwy w wypowiedzi i zastanawia się. Przestrzeń wokół jest uporządkowana, odkłada rzeczy na swoje miejsce.

Osoba typu intuicyjnego. – Nie podąża za modą, nie lubi dodatków i ozdobników, ubiera się wygodnie i praktycznie. Działa szybko i zdecydowanie, jest pewna siebie i władcza, ma dominującą postawę. Często wpada w złość i daje jej upust. Stanowcza, lubi konkrety i szybkie działanie, patrzy prosto w oczy, chodzi szybkim krokiem. Czasem bywa nieuprzejma. Zna swoja wartość. Jest wielozadaniowa.

Osoba typu percepcyjnego. Ubiera się skromnie, lubi neutralne barwy, zachowuje konwencje. Spokojna i opanowana, chłodna, ale również uprzejma, Mówi wolno, spokojnie, nie narzuca swojego punktu widzenia, mało gestykuluje. Porządek na biurku.

Teraz wystarczy rozpoznać typ rozmówcy i dopasować się do jego stylu.

Typ osoby Dopasowanie w zarządzaniu Dopasowanie w sprzedaży


Uczuciowy
Często chwal i praw komplementy, doceniaj zapał i zaangażowanie. Stawiaj przed nim coraz to nowe wyzwania i zapewnij mu różnorodność aktywności (ten typ nie znosi nudy!). Daj swobodę działania. Akceptuj jego twórcze pomysły. Jego spontaniczność to zaleta, zjednuje łatwo ludzi. Może również motywować resztę zespołu.

Sprzedaż to forma zabawy. Buduj z nim relacje. Słuchaj jego opowieści i śmiej się z jego dowcipów. Zaoferuj coś co przysporzy mu splendoru. To typ wzrokowca, niech nasyci oczy. Powiedz mu – w miarę możliwości – kto ze sławnych ludzi używa tego, co sprzedajesz. Podaruj jakiś darmowy gadżet.





Myślowy
Ustal zasady pracy, jasne kryteria, musi odnosić się do struktur, nie znosi chaosu. Bądź wobec niego szczery i uczciwy i sprawiedliwy. Ten typ zachowuje w sercu urazy. Lubi zadania wykonywać z dokładnością i precyzją. jest mistrzem w planowaniu, analizie i zauważaniu błędów. Wykorzystaj jego wrodzoną umiejętność tworzenia wykresów, schematów, modeli i tabel. Pozwól mu pracować dłużej (jego potrzeba dokładności wpływa na czas ukończenia działania) i zapewnij mu spokój i ciszę.

Płytkie slogany i hasła reklamowe z broszur nie przekonają go do zakupu, potrzeba dużo szczegółowych informacji. Pomocne będą wykresy i tabele. Wyczuwa kłamstwo i fałsz. Doceń jego intelekt, daj czas na podjęcie decyzji. W twojej ofercie podkreślaj przede wszystkim jakość i niezawodność. Zachowaj powagę, odpowiadaj na pytania, dotrzymuj słowa.



Intuicyjny
Powierzaj zadania i funkcje kierownicze. Jako osoba aktywna i dynamiczna nie wymaga twojej motywacji. Daj przyzwolenie na samodzielne podejmowanie decyzji. Zmaganie się z nowymi wyzwaniami dodają mu energii. Triumf odnosi gdy rozwiązuje problemy i trudności. Zaufaj jego intuicji.

Przedstawiciel tego typu chce wiedzieć tylko dwie rzeczy: czy to działa i kiedy możesz to dostarczyć. Chce rzeczy praktycznych i trwałych. Przedstawiając ofertę unikaj szczegółów skup się na sednie. Osoba ta lubi negocjować cenę. Spraw, aby odniósł wrażenie że to on kontroluje proces sprzedaży.



Percepcyjny
Trudno go zmotywować, nie wykazuje tez zaangażowania. Nie przydzielaj mu trudnych zadań. Sprawdzi się w roli asystenta, sekretarki. Jest dobrym mediatorem. Łagodzi konflikty i umie je rozwiązywać. Lubi kompromisy, cisze i spokój. Nadmiar obowiązków go przytłacza, ma poczucie sprawiedliwości, jest obiektywny.

Nie zalewaj go informacjami na temat korzyści wynikających z zakupu produktu. Zaproponowany towar musi być niekłopotliwy i łatwy w obsłudze. Mów wolno i spokojnie. Zapewnij komfortowe warunki prezentacji, daj czas na zastanowienie. Bądź osobą pomocną. Uwzględnij fakt, że będzie chciał decyzję zakupu skonsultować z bliskimi.

Kiedy poznasz typ psychologiczny twego rozmówcy, wiesz dokładnie jak zbudować z nim głęboką relację jeszcze zanim cokolwiek on powie.

-----------------------------------
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń