SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Rosnę: mój cel – moje działanie – moja motywacja.

 
....to co jest najbardziej istotne w wyznaczaniu celów  jest zastanowienie się nad tym CO WAŻNEGO DLA MNIE JEST W REALIZACJI TEGO CELU. Jeżeli postrzegam coś jako ważne dla mnie łatwiej mi to zrobić, robię to z większą motywacją.

Wyznaczamy sobie pewne cele, podejmujemy działania. Często nasze plany nie są nigdzie zapisane i posiadają termin realizacji osadzony w bliżej niesprecyzowanym czasie.


Kończy się rok i zaczynamy planować - naukę języka obcego, dietę, poprawę relacji w rodzinie. Mija kilka miesięcy i nadchodzą wakacje. Przypominamy sobie o diecie i ćwiczeniach. Znowu planujemy. Z planów tych niewiele wynika. Dlaczego? Jest kilka powodów dla których nie realizujemy wyznaczonych celów.

- Nie zapisujemy ich.
- Opisujemy ogólnie
- Brak umiejscowienia w czasie - kiedy zaczynam, kiedy kończę.
- Brak motywacji i wewnętrznej zgody na realizację celu.

Jednak to co jest najbardziej istotne w wyznaczaniu celów, rozwoju osobistym jest zastanowienie się CO WAŻNEGO DLA MNIE JEST W REALIZACJI TEGO CELU. Jeżeli postrzegam coś jako ważne dla mnie łatwiej mi to zrobić, robię to z większą motywacją.

Oprócz wyznaczenia celu w optymalny sposób (np. metodą SMART) warto zastanowić się nad tym jakim wartościom i potrzebom odpowiada realizacja wyznaczonego celu.

   - Czy to jest mój cel?
   - Co ważnego jest dla mnie w realizacji tego celu?
   - W jaki sposób chcę osiągnąć ten cel?
   - Jaka jest motywacja do realizacji tego celu?
   - Co zyskam gdy osiągnę cel?o Jak to mnie rozwinie?
   - Jak się poczuję?
   - Co się stracę gdy nie osiągnę celu?
   - Jakie uczucia będą się z tym wiązały?
   - Jakie działania muszę podjąć aby zrealizować cel?
   - Jak ten cel wpłynie na inne wyznaczone przez mnie cele?
   - Jakie mam przekonania dotyczące tego działania?

 Wyobraźmy sobie, że jednym z naszych celów jest podjęcie zdobywania dodatkowych umiejętności (np. nauka języka, kurs dla księgowych, kurs tańca). Jednocześnie planujemy więcej czasu poświęcić rodzinie. A ponieważ chcemy osiągać jak najwięcej w jak najkrótszym czasie planujemy zadbać o dietę i wagę ciała. Bez przygotowania dobrego planu i zastanowienia się jak chcemy zrealizować  te ambitne plany każdy z tych celów będzie wzajemnie przeszkadzał.

Chęć poświęcania większej uwagi rodzinie i spędzania z nią większej ilości czasu nie będzie sprzyjał nauce i uczestniczeniu w dodatkowych kursach. Co jest ważniejsze? Jak pogodzić oba cele? W jaki sposób można dołączyć do tego dbanie o zdrowie i dietę? W jaki sposób zadbać o swoją ekologię?

Ile osób planujących swoje cele tyle sposobów ich łączenia i poszukiwania możliwości realizacji kilku działań jednocześnie.

Istotne jest zrozumienie co mnie motywuje, co jest ważne, w jaki sposób zadbam o siebie w czasie działania.
Jak się czuję z celem, który sobie wyznaczam? Co dla mnie jest w nim istotnego? Jak mnie to rozwija? Jakie mam inne możliwości realizacji tego celu?

Czas jaki poświęcimy na dobre zaplanowanie naszego celu, zrozumienie motywacji jaką mamy do jego realizacji pozwoli na wyznaczenie zgodnego z naszymi priorytetami i wartościami kierunku działania. Możliwe, że z czegoś zrezygnujemy ale zrobimy to w pełni świadomie i zgodnie ze sobą.

Jednym z celów każdego człowieka jest rozwój. Zwiększenie swojej świadomości, wsłuchanie się w swoje potrzeby jest wspaniałym kierunkiem.

Warto zawsze dbać o siebie tu i teraz, a w tym pomoże nam wyznaczenie celu na teraz, dziś i jutro.
Naszą motywację zwiększa myśl o sukcesach i naszych zasobach. Poświęćmy każdego dnia chwilę na refleksję co dziś nam się udało, było wartościowe. Jak to nas wzbogaciło.

Działanie poprzez chcę jest dużo bardziej efektywne od działania muszę to zrobić.
 Zaczynajmy dzień dobra myślą i kończmy uśmiechem.

--------------------------
Hanna Grendel-Wielisiej
coach, trener biznesu, inwestor
www.kobieta-sukcesu.pl
www.ergocoaching.pl
źródło: artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń