SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Jak działać skutecznie i efektywnie?

 
Kolejny stracony dzień? Znowu nie zrealizowałeś swoich celów, bo ciągle umyka Ci czas? Ten wpis jest dla Ciebie! Dowiesz się w nim jak działać skutecznie i efektywnie oraz jak zwiększyć swoją produktywność.

W tym artykule poznasz podstawowe zasady, dzięki którym zaczniesz działać wydajnie oraz usprawnisz swoją organizację pracy.

Nie myśl jednak, że przeczytasz ten wpis i wszystko się zmieni. Aby tak się stało po prostu wciel tę wiedzę w życie.

1. Planowanie
Planowanie to podstawa. Dlaczego? Zyskujesz wiedzę o celu i priorytetach, precyzujesz „co, kiedy i jak” ma być zrobione, a przy tym oszczędzasz czas. I nie chodzi tylko o planowanie dnia, ale o planowanie w ogóle – najbliższej przyszłości, celów, życia itd.

2. Zyski
Przekładaj zyski długoterminowe nad zyski krótkoterminowe. Przykład – najadanie się na chwilę przed snem to tylko 5 minut przyjemności, a konsekwencje zdrowotne – poważne.

3. Zorganizuj przestrzeń
Zadbaj o miejsce, w którym pracujesz. Uporządkuj biurko i papiery, posegreguj je chronologicznie i tematycznie. Jeśli pracujesz na komputerze regularnie porządkuj pliki i foldery. Pamiętaj też o mailach. Widok 42 nieprzeczytanych maili nie działa na nas zbyt motywująco.

4. Jedna rzecz naraz
Rób tylko jedną rzecz naraz. Jeśli skupiasz się na kilku działaniach, to nie pracujesz efektywnie. Co chwila odrywasz się od zadania i wybijasz z rytmu. Kiedy pracujesz, to wyłącz komunikatory, radio, telefon itd.

5. Nie narzekaj
Narzekanie to Twój punkt widzenia, Twoje przekonanie, niekoniecznie zgodne z obiektywną oceną. Poza tym narzekanie to strata czasu, lepiej działać. Gdy zaczynasz marudzić, zadaj sobie pytanie – „Czy to przybliża mnie do sukcesu?”

6. Przeszkadzacze
Tak jak w punkcie 1. należy zrobić listę rzeczy do zrobienia, tak teraz zrób listę rzeczy do nierobienia. Chodzi o to, abyś uświadomił sobie, kiedy tracisz czas, co Ci przeszkadza w działaniu i czemu poświęcasz zbytnią uwagę. Po prostu nie działaj bezproduktywnie i nie trać czasu.

7. Pamiętaj o odpoczynku
Gdy przychodzi zmęczenie to nie walcz za wszelką cenę o utrzymanie energii, tak jak robi wielu ludzi. Nie pij kawy, napojów energetycznych, nie jedz nic słodkiego. Kiedy te wspomagacze przestaną działać, efekt będzie jeszcze gorszy niż gdybyś nie próbował przywracać tej energii na siłę. Proponuję Ci podzielić swoją pracę na kilka części, np. pracujesz 1,5 godziny intensywnie, skupiając się tylko i wyłącznie na pracy, a później odpoczywasz i relaksujesz się.

8. Motywuj się
To chyba oczywiste i nie trzeba o tym pisać. Wpis o motywacji znajdziesz tutaj.

9. Wykorzystaj czas
Podczas rutynowych czynności lub w podróży możesz uczyć się języka, słuchać audiobooka lub czytać książkę. Zagospodaruj te minuty, podczas których nic nie robisz.

10. Wzorce
„Kto z kim przystaje, takim się staje.” Otaczaj się więc pozytywnymi wzorcami, czytaj książki ludzi sukcesu. Oczywiście możesz też trzymać się w złym środowisku i słuchać biadolenia, ale wtedy przejmujesz nawyki takich malkontentów.

Gdy nadchodzi kryzys
Tak po prostu czasem bywa. Marazm, stagnacja i totalny spadek produktywności. Nie załamuj się. Każdy tak miewa. Weź się w garść i spróbuj zastosować poniższe wskazówki.

- przed pracą zadbaj o dobry nastrój, wprowadź się w dobry humor,

- jeśli zauważyłeś spadek produktywności, to rób częste, ale krótkie przerwy w pracy,

- wyjdź z domu, znajdź czas dla siebie,

- wyeliminuj złe nawyki i zastąp je dobrymi,

- gdy któregoś dnia uda Ci się zrealizować wszystkie zamierzone cele, zapisz je na kartce i przyklej w widocznym miejscu – niech to będzie Twoja motywacja na kolejne dni,

- kontroluj swój dzień; weź kartkę, długopis i zapisuj po kolei czynności, zapisz od kiedy do kiedy coś robiłeś, ile to trwało itd.,

- czytaj 15 minut każdego dnia coś, co zainspiruje Cię do działania (ustaw limit czasowy, żeby to nie były 2 godziny czytania),

- łatwo jest zrobić listę 24 zadań do zrobienia, ale to wywołuje stres i niepokój; dlatego wybierz 3 najważniejsze zadania, a gdy już je zrealizujesz możesz zrobić nową listę; jednak zaczynaj od 3 i skup 100% swoich wysiłków na tych właśnie zadaniach,

- zacznij od dziś, bo jutro nie nadchodzi nigdy!

-----------------------------------
www.magdabednarczyk.uniinfo.pl
źródło: artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń