SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

21 porad w budowaniu poczucia własnej wartości cz.2

Zapraszam do zapoznania się z kolejnymi poradami dotyczącymi budowania poczucia własnej wartości. Tym razem przedstawiam kolejne 11 porad do wykorzystania od zaraz.

11. Naucz się czegoś nowego. Gdybyś miał wybrać tylko jedną rzecz, którą chciałbyś umieć to, co by to było? Jeśli masz już przyjmij to za swój cel. Każdego dnia wykonaj chociażby mały krok by przybliżyć się do realizacji tego celu.


12. Poszerzaj swoją strefę komfortu. Każda sytuacja, która wzbudza w tobie strach a nie powoduje zagrożenia na zdrowiu czy życiu jest okazją do wzrostu. Im więcej odwagi tym więcej możliwości w życiu. Co cię ogranicza? Z chwilą gdy pokonasz strach straci on swoją moc. Za drugim razem wykonanie tej samej czynności będzie o wiele prostsze.


13. Zrób coś dobrego dla siebie. Zasługujesz na dobre rzeczy! Może to być masaż, kąpiel czy popołudniowa drzemka. Najważniejsze jest by sprawić sobie odrobinę przyjemności.


14. Obserwuj swoje myśli. To, co dzieje się w ludzkiej głowie podczas jednego krótkiego dnia przerasta wszelkie wyobrażenia. Umysł zachowuje się jakby był kierowany przez stado dzikich koni, z których każdy chce biec w inną stronę. Przyglądaj się swoim myślom, gdy spacerujesz, jesteś w pracy, w drodze do domu, przed komputerem. O czym myślisz? Czy to myśli pozytywne czy negatywne? Przełamuj schemat negatywnych myśli. Gdy zauważysz, że takie właśnie cię dręczą powiedz po cichu sobie trzy słowa: kasuj, kasuj, kasuj i zastąp myśl bardziej pozytywną.


15. Zrób coś dobrego dla innych. Zrób to z dobrej woli i nie oczekuj niczego w zamian. Mimo tego, że nie weźmiesz zapłaty materialnej dostaniesz coś znacznie lepszego. Poczujesz się wspaniale. Oto najcenniejsza zapłata za bycie pomocnym dla innych.


16. Spędzaj regularnie czas na robieniu rzeczy, które cię uszczęśliwiają. Co takiego sprawia, że czujesz się niczym ptak szybujący w niebiosach? Rób to częściej. Masz prawo by poczuć prawdziwą radość i pasję życia. Nie odmawiaj sobie tego. Świat jest twoim domem. Bierz z niego to, na co masz ochotę.


17. Wykonuj ćwiczenia. Ciało potrzebuje ruchu by funkcjonować na najwyższym poziomie. Wybierz aktywność, którą lubisz. Może to być dla przykładu basen, rower, biegi, joga, siłownia. Ruch sprawi, że poczujesz się wspaniale - to przez endorfiny. Pamiętaj też o przebywaniu na zewnątrz, skąpaniu się w promieniach słonecznych, które pomagają ciału w wytwarzaniu witaminy D a w rezultacie wpływają na zdrowsze szczęśliwsze życie.

18. Spędzaj czas z ludźmi, którzy cię motywują i wspierają. Jak ich poznać? To proste. Zastanów się czy po spotkaniu z danym człowiekiem czujesz, że masz więcej energii i uśmiechu czy czujesz się wycieńczony i przygnębiony.


19. Używaj afirmacji. Brian Tracy poleca często bardzo proste ćwiczenie. Powtórz każdego dnia 50 razy słowa „Lubię Siebie”. Louise L. Hay proponowała by powtarzać nawet „Kocham Siebie”. Rób to z entuzjazmem i energią. Dla spotęgowania efektu możesz stanąć przed lustrem i patrzyć sobie w oczy.



20. Żyj chwilą obecną. Doceniaj proste przyjemne rzeczy dnia codziennego. Zbyt dużo czasu poświęcamy na planowanie przyszłości lub rozpamiętywanie przeszłości. Takie działanie sprawia, że nie żyjemy w pełni a czas ucieka niepostrzeżenie. Życie możesz spotkać tylko w chwili obecnej. Zachłyśnij się nim! Przyglądnij się pięknemu drzewu, ciesz się spacerem, smakiem ulubionej potrawy. Koncentruj się na chwili obecnej.

21. Nie zapominaj, że jesteś cudem świata. Nie musisz nic robić, nie musisz nic osiągać. Twoja doskonałość już jest w tobie. Zawsze tam była…

---------------------------------
Dowiedz się więcej: Darmowy Kurs.Sprawdź także: Jak w 31 dni stać się bardziej pewnym siebie?
źródło: artelis.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Łączna liczba wyświetleń