SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Filtry percepcyjne

 
Jak wiadomo ludzie otrzymują oraz przetwarzają informacje z otoczenia za pośrednictwem narządów zmysłów. Są to:  wzrok, słuch, czucie, węch, i smak .

Te ‘systemy reprezentacji’ mają spory udział w tym jak odbieramy rzeczywistość. Ludzie różnią się między sobą m.in. tym, który system reprezentacji preferują. Obrazy znad morza można opisać według tych systemów reprezentacji np. „Czy widzisz tą piękną błękitną wodę? Czy widzisz jak spokojnie faluje? Spójrz w górę… zachód słońca widnieje na niebie piękną czerwona poświatą” lub „Czy słyszysz szum fal, śpiew mewy, sygnał z kutra…” lub „Czy czujesz delikatne muskanie bryzy po policzkach? Sypki piasek pod stopami…” itd. Do jednych przemówi system wzrokowy, do innych słuchowy, a do jeszcze innych kinestetyczny itd. Używanie tych systemów reprezentacji jest często bardzo mocną stroną reklam tekstowych… za pomocą tekstu trudno pokazać np. kawę… ale można zwizualizować ją za pomocą opisu zapachu. Im więcej emocji w opisach i tekstach tym więcej będzie on miał wymiarów. Najlepsi pisarze potrafili w taki sposób pisać, że czytelnik dosłownie odgrywał czytany tekst w swojej głowie. Jak to się mówi „widział go oczami myśli”.

Łączna liczba wyświetleń