SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Pilnuj własnego biznesu!

Aby efektywnie współzawodniczyć na polu zawodowym, większość ludzi musi dzisiaj ciężko pracować. Jednakże w biznesie też trzeba ciężko pracować. Musimy wówczas znać więcej rzeczy, a jedną z nich są umiejętności finansowe.

To, dzięki czemu jestem finansowo zabezpieczony, zawdzięczam temu, że moim zajęciem jest nauczanie, jednakże moim biznesem są nieruchomości. Mimo więc, że wracałem do domu wyczerpany, gdy nadarzała się okazja kupna, udawałem się, aby nabyć nieruchomość.
Mając 47 lat przeszedłem w stan spoczynku, nie dzięki nauczaniu, tylko dzięki nieruchomościom. Teraz wynajmuję swoje apartamenty. Gdy większość ludzi wracała do domu i popijała piwo, ja ciężko pracowałem przez dodatkowe godziny. Musisz więc pracować intensywniej, ale i mądrzej. Największym błędem, jaki ludzie popełniają, jest ciężka praca, ale tylko w swoim zawodzie i nienabywanie czegoś, co ma tytuł własności.

Gdy ludzie pytają o twój biznes, odpowiadasz: "Jestem bankierem" lub: "Jestem prawnikiem" lub: "Jestem nauczycielem" lub: "Jestem kucharzem". Ale tak naprawdę to jest twoje zajęcie. To jest to, co robisz za pieniądze. Twój biznes jest tym, co twoje pieniądze robią dla ciebie.

Gdy więc Ray Kroc, założyciel McDonalda, zapytał studentów z wydziału biznesu na University of Texas: "W jakim jestem biznesie?", wszyscy odpowiedzieli "w hamburgerach". Na co on rzekł: "Nie panowie i panie, to nie jest mój biznes. Sprzedaję hamburgery. To jest mój zawód – zawód sprzedawcy". "Moim biznesem są nieruchomości". Ludzie nie wiedzą, że McDonald jest największym pojedynczym właścicielem nieruchomości w Ameryce. Jedynym powodem, dla którego pracował w zawodzie sprzedawcy, było nabywanie nieruchomości. To nie były jedynie nieruchomości. Nabywał on akcje giełdowe, obligacje, fundusze powiernicze itp. Błąd, który popełnia większość ludzi, to mylenie wykonywanego zawodu z biznesem.

Biznes oznacza coś, co można sprzedać. Ludzie mówią: "Jestem właścicielem firmy", a ja zawsze mówię, że są konsultantami. Nie są właścicielami firmy, tylko właścicielami etatu. Biznesem jest coś, co może być sprzedane lub nabiera wartości i generuje przychód bez twojego udziału.

Większość ludzi jest zajętych, pracując na etacie w czyimś biznesie. Bogacą więc kogoś, a nie siebie. Innymi słowy, te osoby nie tworzą dla siebie, tylko dla kogoś innego.

autor: Robert Kiyosaki

źródło: bogatyojciec.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń