SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Samodyscyplina i wytrwałość. Jak je zdobyć?

 
Chce Ci dać dziś jeden z kluczy do dobrego nastawienia aby osiągnąć to czego najbardziej pragniesz od życia. Wszystkie 5 kluczy dobrego 'mindset' (nastawienia) to: decyzja, samodyscyplina, determinacja, koncentracja i działanie.  


Teraz zajmę się samodyscypliną ponieważ wiem, że najwięcej osób ma właśnie z nią problem i zamiast zajmować się naprawdę ważnymi zadaniami wykonują masę tych niepotrzebnych. Przede wszystkim musisz przyjąć do wiadomości, że wytrwałość, samodyscyplina i im pochodne to nic innego jak pewien stan umysłu.

Jak wiesz Ty kontrolujesz swój umysł i nikt inny, dlatego od Ciebie będzie zależeć jak głęboką samodyscyplinę w sobie wyrobisz. Najprawdopodobniej nie stanie się to od razu, ponieważ trzeba trochę potrenować, a będzie to trening, który mógł Ci nie być do tej pory znany. Zapewniam jednak, że działa ponieważ stosowałem to na własnym przykładzie. Zgodzisz się ze mną, że każdy systematycznie prowadzony trening prowadzi do rozwoju tego co trenujesz.

Samodyscyplina opiera się na pewnych zasadach. Pamiętam jak kiedyś miałem ogromny problem z zachowaniem dyscypliny i byciu wytrwałym. Ekscytowało mnie jakieś wydarzenie, coś mnie motywowało i działałem jak szalony… po paru dniach ekscytacja mijała, a ja czułem się wypalony. Potrzebowałem wewnętrznej wytrwałości.

Rozpocząłem poszukiwanie w Internecie jak można w sobie wyrobić samodyscyplinę, szukałem powiązań z wojskiem (wszak zawsze dyscyplina mi się kojarzyła z mundurowymi – dobrze, że nie zabrnąłem z tym za daleko ;-) ) i niestety nic nie znalazłem. Jakiś czas później natrafiłem na niesamowitą książkę „Myśl! I Bogać się” Napoleona Hilla i było tam dokładnie to czego szukałem i potrzebowałem. Dzisiaj nie mam już żadnych problemów ze zdyscyplinowaniem się dzięki tamtym zasadom.
Chcę się z Tobą podzielić tymi zasadami, po których zastosowaniu moje życie całkowicie się odmieniło. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego jakie korzyści będziesz mieć jeśli zastosujesz te zasady w swoim życiu. Jak już posiądziesz tę umiejętność nie ma rzeczy czy osoby, która będzie Cię w stanie powstrzymać przed osiągnięciem tego czego najbardziej chcesz. Samodyscyplina to cecha tych 3% ludzi na ziemi, którzy zbierają ponad 90% profitów ze  wszystkich dziedzin życia. Jeśli chcesz zmienić swoje nastawienie i rozpocząć działanie jak rekin biznesu będąc częścią 3% populacji zapraszam do zapoznania się z tymi zasadami, które możesz wprowadzić od zaraz.

Oto one :

Jasno określony cel. To pierwszy i najważniejszy krok do wyrobienia samodyscypliny. Musisz wiedzieć czego pragniesz. To bardzo ważna siła motywująca pozwalająca pokonać pojawiające się przeciwności. 

Nieodparte pragnienie. Kiedy wyznaczysz sobie cel, pragnienie jego osiągnięcia będzie stosunkowo łatwą rzeczą. Jeśli wyznaczysz cel, którego faktycznie pożądasz samodyscyplina pojawi się w dążeniu do jego spełnienia, pod warunkiem, że to pragnienie będzie naprawdę palące.

Wiara w siebie. Wiara we własne możliwości do zrealizowania zamierzonego planu osiągnięcia celu lub celów zachęcać Cię będzie do wykonywania go z wytrwałością. Wiarę w siebie można rozwinąć dzięki autosugestii lub afirmacjom. Jeśli brak Ci wiary w siebie stworzyłem osobny artykuł o tym jak ją w sobie wyrobić. Kliknij tutaj.

Określony charakter przygotowanego planu. Plany wyznaczone bardzo dokładnie począwszy od przybliżonego planu na najbliższe 6 miesięcy, bardziej szczegółowych zadań do wykonania w poszczególnym miesiącu oraz rozbicie każdego miesiąca na dni i rozdzielenie zadań z danego miesiąca na ilość dni.  Musisz wiedzieć, że nawet najgorszy plan lub bardzo słaby umacnia Twoją samodyscyplinę i wytrwałość.

Właściwa wiedza. Pomaga w zbudowaniu przekonania, że poruszasz się po właściwym torze, że jesteś w dobrym miejscu i robisz te rzeczy, które faktycznie trzeba zrobić. Masz pewność, że ułożony plan jest „zdrowy”, oparty o doświadczenie i obserwacje Twoje lub ekspertów. To wszystko sprzyja wytrwałości i samodyscyplinie. Zgadywanie zamiast wiedzy niszczy wytrwałość.

Kooperatywność. Zrozumienie, życzliwość i harmonijna współpraca z innymi ludźmi sprzyja umacnianiu wytrwałości oraz samodyscypliny.

Siła woli. Wykorzystaj ją do zmuszenia się i przygotowania sobie planu działania. Skup się na planie zaraz po wyznaczeniu celów. Wykorzystanie tego tylko do tych dwóch rzeczy pomoże Ci zbudować wewnętrzną samodyscyplinę.

Nawyk. Samodyscyplina jest wynikiem nawyku. Jeśli poczynisz wyżej wypisane kroki i będziesz je po kolei stosować, jeden za drugim to staną się one nawykiem. Przyzwyczaisz się do tego aby przeglądać swoje cele i je weryfikować, modyfikować swoje plany i rysować nowe, będziesz budować wiarę w siebie, zdobywać odpowiednią wiedzę. To wszystko stanie się nawykiem i samodyscyplina będzie dla Ciebie czymś tak normalnym jak branie powierza do płuc.

Masz u mnie gwarancję, że stosując te fundamentalne zasady samodyscypliny wyrobisz ją w sobie i to w sposób trwały. Jeśli podziałały one u mnie to podziałają i u Ciebie.

Nigdy się nie poddawaj


-------------------------------------
Grzegorz Utnik - http://www.sekretyMLM.pl  - Serwis dla osób poszukujących wiedzy o marketingu sieciowym, psychologi biznesu i osobistym rozwoju
źródło: artelis.pl
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń