SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Jak zdobyć wsparcie otoczenia dla swoich przedsięwzieć?

Jak zdobyć wsparcie otoczenia dla swoich przedsięwzięć? 

Czasami chcemy coś osiągnąć co przerasta nasze siły. Planujemy jakiś większy projekt, którego wykonanie jest niemożliwe w pojedynkę. Jak w takim przypadku zdobyć poparcie otoczenia lub konkretnych osób , na których nam zależy ( np.szefa w pracy). Oto kilka uwag , które mnie osobiście w takiej sytuacji pomogły.

Dla przykładu przećwiczmy taki przypadek:
Otóż małżeństwo sprowadziło się do nowego domu. Przed domem straszny bałagan. Porozrzucane kawałki złomu, stare opony , chwasty po pas. Żona marzy o pięknym ogrodzie , mężowi zas niezbyt na tym zależy. Podczas gdy ona wyglądając przez okno, marzy o rabatach pełnych kwiatów, on przed telewizorem popija piwo. Jak go nakłonić do współpracy - bez kłótni i sporów?

Pierwszy krok:

Opracowanie wizji przedsięwzięcia - jest to obraz tego co chcemy osiągnąć. Obraz ten powinien być jak najbardziej konkretny i szczegółowy. Niech będzie to realizacja twoich pragnień.To zmotywuje Cię do działania. W naszym przypadku jej marzenia mogłyby być np. takie Ogród w kształcie prostokąta, jest położony bezpośrednio  przed domem, ma on wymiary 15 m (szerokość działki) na 25m. Od bramy wjazdowej prowadzi aleja wysypana żwirem aż do garażu. Aleja jest szeroka na ok. 3m. Przy alei dwa rzędy czerwonych róż. Przed samym budynkiem taras z wejściem do domu. Z tarasu prowadzi ścieżka aż do olbrzymiego klombu stanowiącego centrum ogrodu. Na środku klombu oczko wodne, obsadzone liliami itp. Wizja powinna zawierać jak najwięcej szczegółów, wtedy jest konkretna i wiadomo co trzeba będzie wykonać. Np. W tym przypadku wiemy co musimy kupić. Już wiemy, że będą nam potrzebne róże, lilie, żwir,na pewno kamienie do oczka, folia ogrodowa itp. Mając taka wizje można już zajść do sklepu ogrodniczego i np. zorientować się w cenach.

Drugi krok:
 
Określenie naszej misji. I po co to wszystko? Musimy określić jakie będą korzyści z naszego przedsięwzięcia dla nas i dla innych. Dlaczego właściwie się tego podejmujemy, co jest naszym motywem, jakie korzyści przyniesie ono nam i otoczeniu. W naszym przypadku - to jasne- lepsze samopoczucie rodziny,miejsce do odpoczynku i poprawa prestiżu właścicieli nieruchomości.

Trzeci krok:
 
Szukamy sprzymierzeńców. Już wiadomo, że żona sama nie da rady. Jak nakłonić męża do współpracy- aby i on chciał coś zrobić - w tym projekcie muszą być także i jego pragnienia. Trzeba go przekonać, że WYKONANIE PROJEKTU JEMU TAKŻE PRZYNIESIE KORZYŚCI. No cóż, na kwiatach wcale mu nie zależy, ale np.gdyby w ogrodzie przed tarasem założyć trawnik, przeznaczony na miejsce na grilla, gdzie można by urządzić letnie party przy piwie ze znajomymi - to mogłoby być bardziej  interesujące. Wniosek: jeśli szukamy pomocników wizja powinna być wspólna, niech każdy ma coś dla siebie: żona klomb z kwiatami, mąż miejsce na grilla. Zaletą tego stanu rzeczy jest to że każdy wie jaki będzie w przyszłości zakres obowiązków np. ona plewi grządki ,on kosi trawnik. Najlepiej byłoby na tym etapie aby i on włączył się do tworzenia tej wspólnej wizji, gdyby dodał swój własny pomysł, coś zaproponował. Wtedy uzna pomysł żony za własny.

Czwarty krok:

Realizacja. Marzenia są wspaniałe, ale same się nie spełniają. Marzenia spełniamy my sami - działając. Nawet jeśli już kogoś przekonasz, że będzie miał korzyści z twojego projektu, nawet jeśli dorzuci coś od siebie - to ty jesteś siła napędową przedsięwzięcia. Ty pierwszy zaczynasz działać pociągając innych za sobą przykładem. Pracując wytrwale nad swoim projektem dajesz innym sygnał do działania. Ale ty musisz zacząć i nie poddawać się w razie przeciwności, wytrwale go pilotując. I nie spodziewaj się, że ktoś inny cię w tym wyręczy.W naszym przypadku to ona zaczyna np.robiąc rozeznanie w okolicznych sklepach ogrodniczych co do cen, szukając dostawcówżwiru i innych ogrodowych akcesorii, szczegółowo planując co i kiedy ma być zrobione i wreszcie fizycznie biorąc się do pracy na działce.Ona jest motorem całego przedsięwzięcia.



Niniejszy artykuł opracowano na podstawie materiałów dostępnych na stronach specjalisty ds. marketingu Wandy Łoskot
http://SukcesTwojejFirmy.com
oraz własnych doświadczeń.
--
Agata Szlendak

źródło: lideruj.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń