SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Jak sprawić, aby pieniądze stały się Twoim sługą?

Chciałbym zwrócić dzisiaj Twoją uwagę na bardzo istotną kwestię – na pułapkę przesadnej konsumpcji. Moim zdaniem grozi to każdemu, dlatego warto jest się na to przygotować.

Zawsze uważałem, że jest to problem, który mi nie grozi, ponieważ jestem człowiekiem bardzo oszczędnym. Okazało się jednak, że niemal wpadłbym w tą pułapkę – na szczęście w porę się otrząsnąłem i zdałem sobie sprawę z tego, co robię.

Opowiem Ci zatem krótko, w czym przejawiało się u mnie takie szkodliwe myślenie. Otóż zacząłem już przeliczać, kiedy będzie mnie stać na zakup lepszego auta. Zacząłem przeglądać oferty sprzedaży i znalazłem przepiękne samochody. A w tym wszystkim najtragiczniejsze jest to, że jeszcze nie kupiłem jednego samochodu, a już zaczynałem myśleć o kolejnym – droższym, bardziej prestiżowym. I znów przeliczanie, kiedy będzie mnie na niego stać (lub kiedy będę miał odpowiednią zdolność kredytową). Zauważyłem, że działa to jak nałóg…

Zadałem sobie wówczas pytanie, dokąd to wszystko prowadzi. Nie wiem – w każdym razie jestem tego pewien – nie warto! Dlaczego nie warto? Ponieważ pieniądze stają się wówczas panem – człowiek zaczyna pracować dla nich, dla samochodów, dla prestiżu. I co ma w zamian? Musi pracować więcej, ciężej, żeby móc pozwolić sobie na nowe zakupy. Staje się niewolnikiem pieniądza, dla którego poświęca coraz więcej – siebie, swój czas, rodzinę i znajomych. Kiedy spostrzega, ze wokół niego nikogo nie ma, zaczyna udawać, że jemu na tym nie zależy – że inni są gorsi od niego i popada w kolejną pułapkę - pychę. Zatem podsumowując – nadmierna konsumpcja rujnuje człowiekowi życie. Zabiera mu wolność, czas, bliskich.

Zadałem sobie wówczas inne pytanie – w takim razie, jaki należy mieć stosunek do pieniędzy? Czy bogactwo jest złem? Czy należy wyrzec się bogactwa i złożyć przysięgę ubóstwa? :) Być może jest to rozwiązanie, ale osobiście go nie polecam – w szczególności tym, którzy myślą o założeniu rodziny. :) Otóż nie – bogactwo samo w sobie nie jest złem – zły może być jedynie stosunek do niego!

Pieniądze i bogactwo nie muszą być pułapką - mogą być również wspaniałą pomocą. Trzeba zdać sobie sprawę, że pieniądze są ważne i warto je posiadać. Bogactwo jest ogromnym darem, ale tylko w tym wypadku, kiedy to ono służy człowiekowi, a nie odwrotnie!

Pieniądze mogą dać człowiekowi bardzo wiele – same w sobie co prawda szczęścia nie dają, ale mogą się również do niego przyczynić. Pieniądze mogą na przykład dać człowiekowi wolność – zauważ, że przed chwilą pisałem, że mogą ją również człowiekowi odebrać. Różnica polega na tym, że w jednym przypadku człowiek staje się sługą pieniądza, a w drugim pieniądze sługą człowieka. Ta druga opcja warta jest polecenia! :)

W jaki inny sposób pieniądze mogą służyć jeszcze człowiekowi?
Przede wszystkim mogą dać jemu i jego rodzinie poczucie bezpieczeństwa, a jest to jedna z podstawowych potrzeb człowieka. Człowiek bogaty nie musi bać się o to, że straci pracę. Albo, że utraci zdrowie i nie będzie miał za co wykarmić rodziny. Człowiek bogaty nawet, jeśli utraci pracę, nie musi obawiać się o przetrwanie, ponieważ pieniądze nadal na niego pracują i to one mogą utrzymać jego i jego rodzinę!

Człowiek, dla którego pracują pieniądze, w każdej chwili może przykładowo wziąć sobie dłuższy urlop od pracy – np. kiedy ktoś z bliskich potrzebuje wsparcia. Dzięki bogactwu może w pełni poświęcić swoją uwagę na rzeczy wartościowe, takie jak miłość, przyjaźń, radość.

Podsumowując, aby nie stać się sługą pieniądza, dobrym rozwiązaniem jest świadome ograniczenie konsumpcji i skupienie się na rzeczach naprawdę wartościowych. Dobrym rozwiązaniem jest sprawienie, aby pieniądze stały się naszym sługą i pracowały dla nas. My w tym czasie możemy poświęcić nasze siły i uwagę na to, co jest w naszym życiu naprawdę ważne!

źródło: artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń