SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Metody zdobywania pieniędzy

Jakie mamy metody zdobywania pieniędzy?

Powszechnie znane sposoby są następujące:
- możesz okraść lub oszukać innych, co wydaje się być ryzykowne i bardzo szkodzi Twoim ludzkim   wartościom;
- możesz otrzymać darowiznę (np. spadek lub prezent);
- możesz pracować za pieniądze, jak to robi większość ludzi na świecie, ale to nie zrobi Cię prawdziwie bogatym, gdyż praca na etacie jest tak pomyślana, abyś bogacił właściciela biznesu, a nie siebie;

- możesz inwestować, co przynosi efekty tak długo, jak długo wiesz co robisz, czyli musisz posiadać umiejętności inwestora;
- możesz działać w biznesie, co jest najpowszechniejszym sposobem bogacenia się, jeśli zdecydujesz się na właściwy biznes i będziesz przestrzegał podstawowych zasad prowadzenia biznesu, czego też się trzeba nauczyć.

Jeden z najbogatszych ludzi, J. Paul Getty, twierdził, że pierwszą zasadą wzbogacenia się jest: prowadzenie własnego biznesu. Ludzie odnoszący sukcesy bardzo dobrze znają tę zasadę, wiedząc, że praca na etacie nigdy nie zrobi Cię bogatym.

Musisz "robić" pieniądze
Aby się wzbogacić, musisz zacząć "fabrykować" pieniądze, ale nie wolno Ci tego robić tą samą metodą, która jest zastrzeżona dla państwa, czyli nie wolno Ci ich drukować. Tak naprawdę, to państwo nie tworzy pieniędzy, tylko drukuje papierki reprezentujące nominał wartości. Jeśli to nie pokrywa się z wartością tworzoną na rynku produktów i usług - mamy inflację. Państwo nie jest w stanie tworzyć wartości pieniędzy, gdyż ta wartość powstaje poprzez twórczą i fizyczną pracę ludzi. Jak więc "fabrykujesz" pieniądze? Świadcząc usługi i produkując towary.

Samo jednak oferowanie usług i towarów niczego nie zmienia, gdyż musi się znaleźć ktoś, kto ma pieniądze, które chce Ci dać w zamian za to, co masz na wymianę. Zatem jedną z gwarancji sukcesu w biznesie jest zrozumienie przez Ciebie powodów, dla których ludzie zechcą przekazać Ci swoje pieniądze. Dostaniesz te pieniądze tylko pod jednym warunkiem: dasz im za nie to, czego chcą.

Decydując się zatem na biznes, musisz zrozumieć, na czym polega chęć nabywania czegoś. Nie rozumiejąc tego, nie będziesz w stanie wzbogacić się w biznesie. Ludzie oddadzą Ci swoje pieniądze tylko wtedy, jeśli będziesz mógł polepszyć lub uprzyjemnić ich życie. Jeżeli nie dostrzegą tego elementu w Twojej ofercie, nie oddadzą Ci swoich pieniędzy.

Jakie są ludzkie potrzeby?
Minimum naszych potrzeb, to: pożywienie, schronienie i ubiór. Poza tymi trzema istnieje niekończąca się lista innych materialnych i niematerialnych potrzeb. Ciekawe jest to, jak ludzie klasyfikują te potrzeby.

Rosyjski psycholog Abraham Masłow określił pięć zasadniczych potrzeb człowieka. Zaczynają się one od najbardziej podstawowych potrzeb biologicznych i następnie, przechodzą do wyższego rzędu, będących potrzebami psychologicznymi. Istnieją następujące poziomy, począwszy od najniższego:

- potrzeby fizjologiczne: powietrze, woda, pożywienie, schronienie, seks;
- bezpieczeństwo: ochrona, porządek, stabilność;
- potrzeby społeczne: stałość uczuć, przyjaźń, przynależność;
- potrzeby ego: sukces, uznanie, prestiż;
- samorealizacja: spełnienie się.

Masłow uważa, że ludzie zaczynają od najniższego poziomu potrzeb i gdy już ten poziom jest zaspokojony, przemieszczają się do następnego. Motywacją danego człowieka jest zatem najniższy poziom potrzeb, który nie został jeszcze zaspokojony. Motywacja jednak zmienia się w zależności od czynników zewnętrznych. Jeśli zaspokoisz potrzeby społeczne, będziesz dążył do osiągnięcia sukcesu i uznania. W przypadku wybuchu wojny te dążenia przestaną mieć znaczenie, gdyż obniżysz się do poziomu bezpieczeństwa. Oczywiście w życiu to nie wygląda tak prosto, gdyż wszystkie czynniki współdziałają ze sobą i wciąż jesteśmy motywowani przez wszystkie pięć poziomów, przy czym jeden jest zawsze tym dominującym.

Po co nam więc ta informacja na temat przyczyn ludzkiej motywacji? Określa ona, co będzie motywować ludzi, aby kupowali to, co masz im do zaoferowania. Tak więc tajemnicą biznesu jest m. in. zrozumienie ludzkich potrzeb. Potrzeby te dadzą ludziom powód, aby przekazać Ci swoje pieniądze. Będzie to miało miejsce, gdy stwierdzą, iż robisz lepiej od innych następujące rzeczy:

- umożliwiasz im zarabianie lub oszczędzanie pieniędzy;
- oszczędzasz ich czas;
- dostarczasz im pożywienia, schronienia, ubrania;
- zapewniasz im zabezpieczenie, komfort;
- proponujesz im wypoczynek, rozrywkę, stałość uczuć, przyjaźń, przynależność;
- umożliwiasz im status, prestiż, spełnienie się;
- dowartościowujesz ich życie.

Jak więc sięgnąć do ich sakiewek?
Musisz im zaoferować coś, co będzie: lepsze, świeższe, szybsze, tańsze, cieplejsze, zimniejsze, smaczniejsze, sprytniejsze, bardziej wytrzymałe, wygodniejsze, nadające większy prestiż, zabawniejsze, bardziej relaksujące, mniej stresogenne, zdrowsze, ulepszone, wyższej jakości... - niż oferują inne biznesy. Znalezienie sposobu na usatysfakcjonowanie ludzkich potrzeb będzie kamieniem milowym na drodze do sukcesu w Twoim biznesie.

źródło: bogatyojciec.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń