SUKCES i MOTYWACJA ROZWÓJ FINANSE

Uzupełnij to, czego brakuje

Nie pamiętam już pierwszej znakomitej transakcji, której dokonałam właśnie z powodu tego „znaku”. Było to dawno temu. Przez lata był zawsze ze mną, ponieważ jego przesłanie odnosi się do wielu aspektów każdego biznesu.

Ten „znak”, który tak naprawdę jest tylko kolorową kartką w niewielkiej broszurze, jaką otrzymałam na konferencji poświęconej marketingowi, nieustannie przypomina mi, jak zrozumieć sytuację na rynku i nieustannie zadawać pytania, które mogą ulepszyć mój biznes.

Przesłanie jest proste i brzmi następująco:  
UZUPEŁNIJ TO, CZEGO BRAKUJE.

Właściwie jest ono zwodniczo proste i zmusza mnie do zadawania pytań za każdym razem, gdy badam i analizuję rynek oraz promuję produkty. „Jakich potrzeb nie zaspokaja konkurencja?” i co za tym idzie: „Czy (lub „w jaki sposób”) firma X może dostarczyć to, czego brakuje na rynku?” Zgadza się, to nic trudnego. Jednak często przedsiębiorcy wzorują się na tym, w czym sprawdziła się konkurencja, a nie myślą o niezaspokojonych lub tylko częściowo zaspokojonych potrzebach klienta. Znalezienie nowej grupy docelowej, dostarczenie jej produktu pozwoli nam odróżnić się od konkurencji, zwiększyć swój udział na rynku.

Wyprzedź konkurencję!

Niezależnie od tego, czy zamierzasz stworzyć nową firmę, rozwinąć już istniejącą albo starasz się rozszerzyć swój wachlarz produktów lub usług, jeśli usiłujesz „uzupełnić brakujący element”, to jesteś zmuszony postawić się na miejscu Twojego klienta.

Zastanów się nad przykładem w swojej branży. W jaki sposób możesz wyprzedzić konkurencję, będąc bardziej skoncentrowanym na potrzebach Twojego rynku? Czy istnieje jakiś aspekt oferowanej już usługi (lub odmiana istniejącego już produktu), którym nikt się jeszcze nie zajmuje? Czy są szanse powodzenia takiego przedsięwzięcia i osiągnięcia zysku?

Słyszałeś kiedyś powiedzenie: „Pytania są odpowiedziami”. W tym przypadku jest ono z pewnością prawdziwe! Zapytaj swoich klientów, jakie nowe lub ulepszone usługi ułatwiłyby ich życie lub zwiększyły zysk. Ich odpowiedzi mogą Cię zaskoczyć. A co zadziwi Cię najbardziej, to fakt, jak niewiele osób przeznacza czas na zadawanie pytań i aktywne poszukiwanie odpowiedzi a tym samym okazji biznesowej.

Towarzysze sukcesu

Odróżnienie się od konkurencji może nie być łatwe. Jeśli potrafisz skupić się na sektorze, który możesz „mieć” (lub chociaż, w którym możesz prowadzić), to dostarczyłeś swojemu zespołowi z działu sprzedaży mocnych argumentów do generowania przychodu. Przekazałeś także swoim klientom, także tym, których zamierzasz do siebie przekonać, że naprawdę jesteś towarzyszem ich sukcesu.

Nie jest niczym nowym, że biznes, tak jak życie, opiera się na relacjach międzyludzkich. Twoja misja, polegająca na „uzupełnianiu tego, czego brakuje” może dobrze służyć zarówno Tobie jak i tym, którym świadczysz usługi. Jeśli jesteś właścicielem biznesu, nie ma większej nagrody niż świadomość, że nie pozwoliłeś sobie siąść na laurach. Nie jest to trudne, zwłaszcza jeśli biznes ma się dobrze. Jeśli zaangażujemy kierownictwo, sprzedawców i klientów we wspólny wysiłek przewidywania potrzeb, dostrzegania okazji i podejmowania wyzwań, przekazujemy wyraźny sygnał, jak wiele czasu i troski poświęcamy w celu zadowolenia ich potrzeb.

Zadowolenie się wyłącznie uczestnictwem w interesach, w których jest duża konkurencja jest z pewnością łatwe, ale dużego sukcesu nigdy nie osiągniemy. Szukając uzupełnienia „tego, czego brakuje”, podnosimy sobie poprzeczkę w działaniach. Szkolimy się po to, aby dostrzegać okazje, które pojawiają się na horyzoncie i opracowywać plany, żeby móc na okazjach tych zarobić. Właściciele biznesów doskonale wiedzą o czym teraz mówię, a ci najbardziej przedsiębiorczy już to robią!

Nigdy nie przestawaj

Pobudzaj zarówno siebie jak i swój zespół do wykraczania poza to, co oczywiste. Pokazuj swoim klientom (także tym potencjalnym), że to, co robisz, to coś więcej niż rutynowe wypisywanie zamówień i dostawa na czas. Możliwy zwrot z inwestycji jest niewiarygodny i to na dwu płaszczyznach: materialnych i niematerialnych korzyści.

Poświęć (lub znajdź) czas na ocenę i analizę rynku i jeśli początkowo, „to, czego brakuje” nie będzie oczywiste, powiedz sobie, że korzyści, w momencie gdy to odnajdziesz, będą nagrodą. Tym samym przypomnisz także swojemu zespołowi, jak dobrego mają przywódcę u steru, a Twoi klienci pogratulują sobie tego, że wybrali świetnego partnera w biznesie.

Mona Gambetta, dyrektor działu Public Relations w firmie Rich Dad, jest właścicielką biznesów, ma także znaczne doświadczenie w dziedzinach takich jak: public relations, reklama i doradztwo marketingowe.

źródło: bogatyojciec.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń